Digital narratives as teaching and learning strategies in the process of adoption and retention of knowledge
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Sophia" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
BELLOCH, Consuelo s/f Aplicaciones multimedia interactivas: clasificación. Valencia: Universidad de Valencia.
CASSANY, Daniel 2012 En línea: leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama.
COBO, Cristóbal & MORAVEC, John 2011 Aprendizaje invisible. Hacia una nueva ecología de la educación. Barcelona: Colección Transmedia XXI.
JENKINS, Henry 2008 La cultura de convergencia de medios de comunicación. Barcelona: Paidós.
KOLB, David & KOLB, Alice 2005 Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education. Academy of Management Learning & Education,193-212.
LANDOW, George 2006 Hipertexto 3.0. Teoría crítica y nuevos medios en la era de la globalización. Estados Unidos: Paidós.
MARTIG, Sergio & SEÑAS, Perla 2015 Grafo integrador de un mapa conceptual hipermedial. Obtenido de http:// www.ufrgs.br/niee/eventos/SBC/2000/pdf/wie/art_completos/wie028.pdf
ROSALES, Carlos 2009 Aprendizaje formal e informal con medios. Revista de Medios y Educación, 21-32.
SCHANK, Roger 2011 Aprender de verdad; recordad de verdad. En: Aprendizaje invisible. Hacia una nueva ecología de la educación (pp. 183-189). Barcelona: Colección Transmedia XXI.
SOTO, José, & ESPIDO, Eva 2015 La educación formal, no formal e informal en la función docente. Obtenido de https://dspace.usc.es/bitstream/10347/5208/1/pg_313-328_inneduc9.pdf
UNIVERSIDAD DE BUENOS AIRES s/f Modelo de David Kolb, aprendizaje basado en experiencias. Recuperado el 25 de Junio de 2015, de http://administraciondepersonal3.sociales.uba.ar/files/2012/05/UBA-Explicaci%C3%B3n-Tor%C3%ADa-Kolb.pdfç
WATSON, Richard 2011 Mentes del futuro. ¿Está cambiando la era digital nuestras mentes? Barcelona: Editorial Viceversa.