Conceptual Construction in Physics Using Inductive Teaching Methods
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Sophia" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
Ahumada, P. (2005). Hacia una evaluación auténtica del aprendizaje. Paidós Buenos Aires.
Almereyda, M. (Director). (2020). Tesla [Película]. Passage Pictures; Wonderfilm Media; Minds Eye Entertainment.
Álvarez, J., Alonso, I. B., & Gorina, A. S. (2018). Método didáctico para reforzar el razonamiento inductivo-deductivo en la resolución de problemas matemáticos de demostración. Revista Electrónica Formación y Calidad Educativa (REFCalE), 6(2), 17-22. https://doi.org/10.5281/zenodo.20986759
Andrade Zamora, F., Alejo Machado, O. J., & Armendariz Zambrano, C. R. (2018). Método inductivo y su refutación deductista. Revista Conrado, 14(63), 117-122. https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/863
Brooks, M. (2011). Grandes Cuestiones Física. Planeta.
Cuarón, A. (Director). (2013). Gravity [Película]. Esperanto Filmoj; Heyday Films; Ratpac-Dune Entertainment.
Cuevas Romo, J. (2020). Imaginarios sociales sobre uso de tecnología y relaciones interpersonales en jóvenes universitarios a través del cine de ficción como recurso didáctico. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, 28(1), 165-183. https://doi.org/10.17163/soph.n28.2020.06[1]
Díaz, L. (2013). El significado de las rocas: El debate de Kuhn y Taylor sobre la base hermenéutica de la ciencia. Revista Internacional de Filosofía, 28, 285-302.
Druyan, A. & MacFarlane, S. (Productores). (2014). Cosmos: Una odisea del espacio-tiempo [Serie de televisión]. Fuzzy Door Productions; Cosmos Studios; National Geographic Channel.
Lewin, W. (2012). Por amor a la física. Debate.
Morales, C. A. (2008). Los métodos de demostración en matemática (Tesis de maestría). Universidad de San Carlos. http://biblioteca.usac.edu.gt/tesis/07/07_1914.pdf
Reed, P. (Director). (2015). Ant-Man [Película]. Burbank, CA: Marvel Studios.
Rodríguez, A. y Pérez, A. O. (2017). Métodos científicos de indagación y de construcción del conocimiento. Revista EAN, 82, 1-26. https://doi.org/10.21158/01208160.n82.2017.1647[1]
Russo, A., & Russo, J. (Directores). (2016). Capitán América: Civil War [Película]. Burbank, CA: Marvel Studios.
Russo, A., & Russo, J. (Directores). (2019). Avengers: Endgame [Película]. Burbank, CA: Marvel Studios.
Sayers, J. (Productora). (2016). Genios, por Stephen Hawking [Serie de televisión]. Fuzzy Door Productions; Cosmos Studios; National Geographic Channel.
Universidad de Colima (2015). Licenciatura en Enseñanza de las Matemáticas- Documento curricular. https://www.ucol.mx/estudia-udec/oferta-superior-licenciatura,134.htm
Vargas, R. (2018). Introducción a la divulgación científica. Fontamara, México.