Analogy among electrical potential difference and gravitational dotencial difference on the teaching physics
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Sophia" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
ANDER – EGG, Ezequiel.
claves para introducirse en el estudio de las inteligencias múltiples. Santa Fe- Argentina: Homosapiens.
BALCAZAR NAVA, Patricia; GONZALEZ ARRATIA Lopez Fuentes
Investigación cualitativa. México: UAEM
BISQUERRA, Rafael.
Educación Emocional. España: Desclee de Browuer
BOWLBY,John.
Una Base segura. Buenos Aires: Paidós
BOYATZIS, Richard, GOLEMAN, Daniel y ANNIE McKee
Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence
Harvard Business Review Press
CARBONELL, Jaume.
Pedagogías del siglo XXI. Barcelona: Octaedro
CÉSPEDES, Amanda.
Cerebro inteligencia y emoción. Santiago Chile: Mírame.
Educar las emociones. Santiago de Chile: Vergara.
CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly.
Fluir una psicología de la felicidad. Barcelona: Kairos
CORTINA, Adela
Ciudadanos del mundo. Hacia una teoría de la ciudadanía. España: Alianza.
DELORS, Jaques.
La educación encierra un tesoro. UNESCO: Santillana.
FELDMAN, Robert
Modelo del desarrollo cognoscitivo de Piaget. http://euaem1.uaem.mx/bitstream/handle/123456789/606/Modelo%20del%20desarrollo%20cognoscitivo%20de%20Piaget.pdf?sequence=1&isAllowed=y
FRANCISCO
Laudato Sii. Santiago de Chile: UC.
FREIRE, Paulo.
Cartas a quien pretende enseñar. España: Siglo XXI.
GARDNER, Howard.
Inteligencias Múltiples. España Barcelona: Paidós.
Inteligencia Reformulada: las inteligencias múltiples en el siglo XXI. Diegoan
Mentes flexibles: el arte y la ciencia de saber cambiar nuestra opinión y la de los demás. Barcelona: Paidós.
GAZMURI Barros, Rosario
Afectividad y vulnerabilidad: límites de la razón científica y posibilidades de verdad. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, 32, pp. 197-223. https://doi.org/10.17163/soph.n32.2022.06
GOLEMAN, Daniel.
La inteligencia emocional. Buenos Aires: J. Vergara.
LEDESMA, Marco.
Análisis de la teoría de Vygotsky para la reconstrucción de la inteligencia social. Cuenca- Ecuador: EDUNICA.
Lopez, Virginia
Empatía y solidaridad transnacional.
https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/5663581.pdf
MATURANA, Humberto.
Amor y juego. Santiago de Chile: Instituto de Terapia Cognitiva.
Mehrabian. Alberet.
Non Verbal Communication. United States of America
MILICIC, Neva. LÓPEZ, Soledad.
Hijos con autoestima positiva. Santiago de Chile: Norma.
MILICIC, Neva.
Educando a los hijos con inteligencia emocional. Santiago de Chile: Aguilar.
MORÍN, Edgar.
Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. UNESCO.
MORENO, Carlos; PEREZ, Ricardo y GARCIA, Ruben
Emociones y aprendizaje. México: Guadalajara.
OSPINA-Carmona, José Fernando, TOBÓN-Vásquez, Gloria del Carmen, Montoya Londoño, Diana Marcela & Taborda-Chaurra, Javier
Filosofía de la mente y algunos paradigmas del aprendizaje en Psicología de la educación. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, 33, pp. 43-69. https://doi.org/10.17163/soph.n33.2022.01
PRENSKY, Marc
Enseñar a nativos digitales. Madrid. SM (col. Biblioteca Innovación Educativa)
TURAINE, Alain.
¿Podremos vivir juntos? México: Fondo de Cultura Económica.
TOURIÑÁN López, José Manuel
Construyendo educación de calidad desde la pedagogía. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, 32, pp. 41-92. https://doi.org/10.17163/soph.n32.2022.01
Organización Mundial de la Salud.
“Salud mental: un estado de bienestar”. Tomado de: http://www.who.int/features/factfiles/mental_health/es/.