Evaluative innovation and the paradigm shift in accounting education
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Retos" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
Ausubel, D. (2002). Adquisición y retención del conocimiento: Una perspectiva cognitiva. Barcelona-Buenos Aires-México: Paidós.
Bandura, A. (1987). Teoría del aprendizaje social. Madrid: Espasa-Calpe.
Cabeza de Vergara, L., & Castrillón, J. (2005). Necesidad de las bases conceptuales contables en los estudiantes de administración de empresas. Pensamiento y gestión, 68-102.
Delors, J. (1994). Los cuatro pilares de la educacion. El Correro de la UNESCO, 91 -103.
Delors, J. (2012). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO. Paris: UNESCO.
DINAMEP. (2002). Evaluación de los aprendizajes. Quito.
Mateos-Ronco, A., Lajara-Camilleri, N., & Marín Sánchez, M. (s.f.). Sistema de evaluación en contabilidad y resultados. Obtenido de http://web.ua.es/es/ice/jornadas-redes-2011/documentos/posters/185422.pdf
Ministerio de Educación del Ecuador. (26 de JULIO de 2012). Reglamento General a la Ley Orgánica de Eduacación Intercultural. Quito, PICHINCHA, ECUADOR: Editora Nacional.
Ministerio de Educación del Ecuador. (2016). Reglamento a la LOEI. Quito: Dirección Nacional de Normativa Jurídico Educativa.
Tobón, S. (2013). Formación integral y competencias: Pensamiento complejo, diseño curricular, didáctica y evaluación. Bogotá: Ecoe Ediciones.
UNESCO. (Junio de 2007). EVALUACIÓN DEL DESEMPEÑO. Obtenido de http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001529/152934s.pdf